بهترین نرم افزار برنامه ریزی کنکور

آیا نمی‌توانید به تنهایی برای کنکور برنامه ریزی کنید؟ آیا حجم زیاد درس‌ها شما را گیج و مضطرب کرده و به دنبال یک راه نجات می‌گردید؟! برنامه ریزی قانون نانوشته زندگی همه انسان‌ها است. مشکل اکثر کسانی که برای کنکور آماده می‌شوند این است که یا روش برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری صحیح برای کنکور را می‌دانند و به آن متعهد نیستند یا روش برنامه‌ریزی صحیح را نمی‌دانند. افرادی که قصد دارند در کنکور شرکت کنند باید یاد بگیرند چطور برنامه‌ریزی کنند، برنامه‌ریزی که نه تنها امید آن‌ها را از بین نبرد بلکه اشتیاقشان را چندین برابر کند. در نرم افزار هابی ما به شیوه گام هفتم  برنامه‌ریزی را به شما آموزش خواهیم داد.
چطور برنامه ریزی کنم؟

معرفی اپلیکیشن هابی و روش گام هفتم

در حالت عادی همه ما در ذهنمان هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌هایی داریم اما معمولاً اراده کافی برای تحقق بخشیدن به آن‌ها را نداریم. نرم افزار هابی دقیقاً برای مدیریت این موضوع طراحی شده است. درس خواندن برای کنکور بدون برنامه‌ریزی امکان پذیر نیست. این اپلیکیشن برای دانش آموزان یا دانشجویان کنکوری که به دنبال رتبه برتر می‌گردند یک فرصت استثنایی است. پیش از شروع روش گام هفتم، یادتان باشد باید به خودتان قول بدهید که طبق برنامه عمل کنید.
روش گام هفتم به‌صورت زیر می‌باشد:

  • گام اول

در اولین گام شما باید دورنمای زندگی خود را مشخص کنید. فرمول دورنما به‌ صورت زیر است:
دور نما: چشم انداز + اهداف ۱۰ ساله یا بلندمدت + اهداف ۵ ساله یا کوتاه مدت

  • نکته اول: منظور از چشم انداز بیان صریح آینده و سرنوشت شما است. چشم انداز هنر دیدن چیزی است که مشخص نیست. تفاوت اصلی چشم انداز با هدف در این است که چشم انداز به موقعیت آینده شما اشاره می‌کند اما هدف بخشی از موقعیت شما در آینده است. چشم انداز در طولانی مدت به دست می‌آید اما هدف به آسانی قابل دستیابی است. شاید شما برای آینده خود یک چشم انداز داشته باشید اما هدف‌های زیادی را دنبال کنید. چشم‌انداز آینده‌ای است که برای خودتان تصور می‌کنید.
  • نکته دوم: برای اینکه بتوانید دور نما را راحت‌تر بنویسید از خودتان بپرسید "چرا". این چرایی می‌تواند مسیر پیش رو را برای شما روشن‌تر کند.
  • گام دوم

در گام دوم باید اهدافی که مطمئن هستید بین 5 تا ۱۰ سال آینده به آن‌ها می‌رسید را یادداشت کنید. این اهداف را باید به گونه‌ای بنویسید که انگار به آن‌ها رسیده‌اید. پس همین حالا دست به کار شوید و هدف بلندمدت خود را بنویسید تا مقصد مسیر موفقیتتان مشخص شود.

  • گام سوم

در گام بعد باید اهداف میان مدت (اهداف 1 تا ۵ سال آینده) خود را یادداشت کنید. این اهداف، در راستای اهداف بلندمدت شماست و بخشی از آن‌هاست.

  • گام چهارم

در این مرحله باید برای ۱ سال آینده خود برنامه ریزی کنید یعنی هر آنچه می‌خواهید تا یک سال بعد به دست آورید را در نرم‌افزار هابی بنویسید و مطمئن باشید که حتماً به آن‌ها می‌رسید. این اهداف باید مطابق اهداف میان مدت باشند؛ به‌عنوان‌مثال شما باید خود را برای کنکور یک سال آینده آماده کنید. به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که تا یک سال آینده به رشته و دانشگاه مورد علاقه‌تان رسیده باشید.
نکته مهم این است که فقط برای امسال برنامه ریزی کنید، اینگونه تمام تمرکز شما بر روی همین امسال است و همین تمرکز، باعث می‌شود شما بخشی از مسیر را با موفقیت طی کنید و به هدف میان‌مدت خود نزدیک شوید.

  • گام پنجم

در این گام کار خیلی آسان‌تر است زیرا باید فقط برای فصلی که پیش رو دارید (بهار/ تابستان/ پاییز/ زمستان) هدف گذاری کنید. اهداف فصل با اهداف سال باید در یک راستا باشند. با برنامه‌ریزی فصلی، شما در آخر فصل، به توانمندی‌های خود پی می‌برید و حتی می‌توانید زودتر به هدفهایتان برسید چون فقط بر روی چند مورد تمرکز کرده‌اید، حتما می‌پرسید با وقت اضافه چه کنیم؟ با وقت اضافه که به دست می‌آورید، دوباره می‌توانید هدف جدیدی برای همان فصل تعیین کنید!

  • گام ششم

در گام بعدی باید اهداف فصل خود را به قدم‌های کوتاه‌تر دیگری تقسیم کنید و فقط اهداف اولین ماه پیشرو را یادداشت کنید. یادتان باشد اهداف ماهانه هم باید در راستای اهداف فصل و سال باشند.

  • گام هفتم

قدم آخر گام‌های حرکت شماست، پس خیلی مهم است! در اهداف هفتگی نرم افزار هابی فقط برای یک هفته پیش روی خود برنامه‌ریزی خواهید کرد. شاید فکر کنید این برنامه‌ریزی‌های جزئی و در عین حال گسترده خیلی سخت و پیچیده هستند اما در اپلیکیشن هابی تمام مراحل به دقت مشخص شدند. ضمن اینکه ما هم در کنار شما هستیم. شما می‌توانید خیلی منظم هر آنچه می‌خواهید را مشخص کنید و هر زمان موردی به ذهنتان رسید آن را سریعاً به لیست اضافه کنید. ترتیب لیست قابل تغییر است و طبقه اولویت‌بندی‌های شما تغییر می‌کند. در مرحله هفتم تازه کار اصلی شمال شروع می‌شود. پس ابتدای هفته برنامه ریزی کنید و به برنامه‌ریزی‌های هفتگی خود امتیاز دهید:

  • کم اهمیت: ۱۰ امتیاز
  • معمولی: ۲۰ امتیاز
  • مهم: ۳۰ امتیاز
  • خیلی مهم: ۴۰ امتیاز

میزان ساعتی که به هر درس اختصاص می‌دهید طبق این امتیازبندی خواهند بود. به طور مثال هر یک یا دو ساعت ۱۰ امتیاز است. روزتان را با مهم‌ترین کار شروع کنید و باقی کارها را بعدا انجام دهید. در حال حاضر هیچ چیزی مهم‌تر از درس خواندن و مطالعه شما نیست! در پایان هفته بر اساس پیشبینی و عملکرد شما، نرم افزار پیشرفت شما را محاسبه می‌کند. سعی کنید هر هفته جام طلای موفقیت را از آن خود کنید.
با این روش، شما هر هفته با خودِ هفته قبلتان رقابت می‌کنید و هر هفته رکورد پیشرفت خود را می‌شکنید!

دیگر بخش‌های مهم نرم افزار هابی:

  • گزارشات: در بخش گزارشات شما نمودار میله‌ای و پیوسته پیشرفت خود را خواهید. نمودار میله‌ای پیشرفت هفتگی شما را نسبت به پیشبینی که از خودتان داشتید نشان می‌دهد و نمودار پیوسته، روند پیشرفت شما را نشان می‌دهد تا همیشه در حال صعود باشید. در این بخش جملات انگیزشی از بزرگان وجود دارد که می‌تواند هم امید بخش باشد و هم انگیزه شما را برای تلاش بیشتر افزایش دهد.

نرم افزار گام هفتم

مزایای اپلیکیشن هابی

  1. هیچ مسیری جز با مشخص بودن مقصد و نقشه راه، به مقصد نمی رسد. برای مشخص بودن مسیر، آن را به چندین بخش تقسیم می‌کنید و در سررسیدهای خاص (مثل آخر هفته یا ماه یا ...) پیشرفت خودتان را می‌سنجید تا حتی مسیر را شفاف‌تر کنید.
  2. شما همیشه اهداف بلندمدت خود را همراه خود دارید. این هدف‌ها دائماً پیش روی شما هستند و عطش شما را برای رسیدن حفظ می‌کنند
  3. هابی بهترین نرم افزار برنامه ریزی برای کنکور است.
  4. شما می‌توانید برنامه‌های خود را اولویت بندی کنید.
  5. هابی بر لحظه حال متمرکز است. شما برای همین هفته، همین ماه، همین فصل و سال برنامه ریزی می‌کنید.
  6. نرم افزار هابی به از بین بردن سردرگمی کمک می‌کند و سطح استرس شما را کاهش می‌دهد.
  7. هابی کمیت و کیفیت کار شما را افزایش می‌دهد. کمیت یعنی برای هر ساعت از روز شما برنامه‌ریزی می‌کند به گونه‌ای که در پایان روز احساس می‌کنید چند ساعت هم اضافه آوردید. کیفیت یعنی به شما کمک می‌کند قدر لحظات و دقایق خود را بیشتر بدانید و آن‌ها را با آگاهی به درس‌ها و کارهایی که لازم است اختصاص دهید.
  8. هابی در هر لحظه و هر جا در دسترس است.
  9. در هابی رقیب شما کسی نیست جز خودتان. شما باید تلاش کنید که از دیروز و هفته قبلتان بهتر باشید فقط همین.
  10. ما پشتیبانی اختصاصی داریم و به‌صورت تلفنی نحوه کار با نرم افزار را به شما آموزش می‌دهیم.
  11. در هر بخش از نرم افزار صوت آموزشی وجود دارد و هر زمان به مشکل خوردید، می‌توانید به پادکست‌های انتهای صفحه مراجعه کنید.
  12. هابی گارانتی دارد. اگر احساس کردید از نرم افزار راضی نیستید، می‌توانید وجه پرداختی خود را پس بگیرید.

هنگام استفاده از نرم افزار هابی یادتان باشد که ...

  • اهداف واقع‌بینانه‌ای تعیین کنید زیرا اگر اهدافتان بیش از حد بلند پروازانه باشد باعث ناامیدی و تضعیف روحیه شما شود. برای نوشتن اهدافتان مقاله شیوه صحیح هدف گذاری را بخوانید.
  • از همراهی با کسانی که رفتاری سهل‌انگارانه دارند دوری کنید.
  • هر جا که لازم بود مشاوره و کمک بگیرید.

کلام آخر

با نرم افزار هابی شما نتیجه کار را در هفته اول خواهید دید زیرا نگاه شما به دورنمای زندگی‌تان است به همین علت مشکلات مختلف شما را از پا در نمی‌آورد. شما می‌دانید که قرار است به چیزهای بزرگ‌تری برسید. برای استفاده از نرم افزار باید ابتدا آن را نصب کنید و اشتراک بخرید سپس طبق مراحلی که گفتیم برای خودتان برنامه ریزی کنید.
 


ثبت نظر


لیست نظرات (0)

بیشتر بخوانید

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

7 گام توسعه شخصی برای رسیدن به موفقیت فردی

زمان مطالعه : 7 دقیقه

چرا باید برای زندگی خود برنامه ریزی کنیم؟

زمان مطالعه : 6 دقیقه

بهترین روش های مدیریت زمان که زندگی شما را متحول می‌کند.

زمان مطالعه : 10 دقیقه

بهترین کتاب های توسعه فردی 2023

زمان مطالعه : 10 دقیقه

10 سایت توسعه فردی و ترک عادت های بد

زمان مطالعه : 10 دقیقه

چگونه با هدف گذاری صحیح عادت های بد را به خوب تغییر دهیم؟

زمان مطالعه : 8 دقیقه

مهارت توسعه فردی هنر فکر کردن چیست؟

زمان مطالعه : 6 دقیقه

معرفی مهارت‌های برنامه ریزی و نقش آنها در موفقیت های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان

زمان مطالعه : 11 دقیقه
برنامه هابی

گام هفتم

گام هفتم، گام موفقیت

با روش گام هفتم در نرم افزار توسعه فردی هابی شما یاد می‌گیرید که چگونه در طی سال های زندگی خود به چیزی که می‌خواهید برسید. اگر شوق بسیاری برای ساختن آینده خود دارید، ما در کنار شما هستیم تا به درجه ای از موفقیت که خواهان آن هستید، برسید.مشاهده تمامی مجوزها

تمامی حقوق مادی و معنوی این اثر نزد گام هفتم - اپلیکیشن هابی محفوظ است