بهترین کتاب های توسعه فردی 2023

توسعه فردی موضوعی هست که باید در طول عمرمان به آن توجه کنیم و در تلاش باشیم تا رشد کند. برای همین اصلا فکر نکنید که یک روز یا حتی از آن بدتر، یک ساعت در هفته به توسعه فردی خودتان اختصاص دهید و انتظار معجزه داشته باشید!

توسعه فردی چند بعدی است و شامل همه فعالیت هایی می شود که ما را به انسان بهترین تبدیل کند. وقتی در حال هدف گذاری و برنامه ریزی هستید یا وقتی یک کتابی می خوانید، در حقیقت برای توسعه خودتان تلاش می کنید. توسعه فردی یعنی تلاش پیوسته، مداوم و آگاهانه ما برای افزایش مهارت، دانش و نگرش خود انجام می دهیم تا در نهایت به هدف های خود برسیم و در این مسیر از زندگی هم لذت ببریم. راه های مختلفی برای توسعه فردی وجود دارد که یکی از راه ها خواندن کتاب در این زمینه است. در ادامه چندین کتاب برتر سال 2023 برای توسعه فردی را برای شما معرفی کرده ایم:

 

مقاله پیشنهادی : برنامه ریزی چیست؟

 

   قورباغه ات را قورت بده از برایان تریسی:

این کتاب به شما کمک می‌کند که از تنبلی دوری کنید و کارهاتون رو در زمان کمتری انجام دهید. شما توی این کتاب یاد می‌گیرید که خودتون رو با کارهای الکی گول نزنید! حتما قانون 80-20 رو شنیدین و اگر نشنیدین الان به شما می گویم: "80 درصد از کارهایی که به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهید هیچ تاثیری توی زندگی و موفقیت شما ندارد و فقط ۲۰ درصد از کارهایی رو که انجام می دهید شما را خوشحال می کند و باعث موفقیت شما می‌شود. پس این زمان کوتاه 24 ساعت روز را برای انجام دادن کارهای بیهوده از دست ندهید و موارد مهم را اولویت خودتان قرار دهید." با این کتاب یاد می‌گیرید که چطوربرنامه‌ریزی رو به صورت روزانه، هفته‌ای، ماهانه و حتی طولانی مدت انجام دهید و کنترل سرنوشت تان را خودتان به دست بگیرید.

عادت های اتمی اثر جیمز کلییر:

"همه چیز رو یک درصد بهتر کن" کتاب عادت های اتمی به شما یاد می دهد قبل از هدف گذاری، باید سیستمی رو برای رسیدن به آن هدف داشته باشید. جیمز کلییر در این کتاب در مورد یک سری کارها صحبت می‌کند که انجام دادنشون به طور مستمر، آن ها را تبدیل به عادت‌ می‌کند. در این کتاب یاد می‌گیرید که چطور عادت‌های بد خودتان را از بین ببرید و عادت‌های خوب رو جایگزین آن ها کنید.

قدرت شروع ناقص از جیمز کلییر:

این کتاب اثری از نویسنده معروف جیمز کلییر است که با کتاب موفق خرده عادت‌ها (عادت های اتمی) آن را به یاد می‌آوریم، کتاب قدرت شروع ناقص به ما یاد میدهد که زمان برای هیچ چیز و هیچ کس منتظر نمی ماند و تنها یکبار زندگی می کنیم و اگر امروز برای رویاهاتون تلاشی نکنید، مطمئن باشید ۳۰ سال دیگه فقط حسرتش رو می‌خورید. برای شروع یک کار باید از منطقه امن خودت خارج شوی و وارد مسیرهای ناشناخته و جدیدی شوید و تنها نیاز به شروع کار دارید. در این کتاب تاکید زیادی به شروع کردن دارد و مهم نیست شروع شما ناقص باشید و فقط باید حرکت کنید. کتاب قدرت شروع ناقص مناسب افرادیست که یا نمی‌دانند از زندگی چه چیزی می‌خواهند و یا راه رسیدن به خواسته های خود را بلد نیستند. اگر این کتاب را بخوانید می‌توانید محدودیت‌های ذهنی خودتان را کنار بگذارید و کاری رو که مدت‌ها دنبال زمان برای انجام دادن آن می‌گشتید را شروع کنید، حتی اگر این شروع یک شروع ناقص باشد.

 رمز ذهن خارق العاده اثر ویشن لاکیانی :

"اهداف شادی آور انتخاب کن تا توسعه فردیت به حداکثر برسه" یکی از عادت های بد ما، وابسته کردن شادی به مرحله رسیدن به اهداف است و همین باعث می شود ترس از نرسیدن بیشتر از شادی برای رسیدن باشد. اگر جلوی این افکار را نگیریم، در طول زمان این ترس از شکست باعث می شود اهداف کوچیک انتخاب کنیم تا مطمئن باشیم که به آن می‌رسیم و در نهایت خودمان ضرر می کنیم چون ذهن کوچک، هدف کوچک و شادی کوچک داریم. در این کتاب به شما آموزش داده می‌شود طوری تعیین هدف کنید که ترس از شکست شما کمتر شود و رشد فردی و توسعه فردی شما به حداکثر برسد.

 کتاب آیین دوست‌یابی از دیل کارنگی:

از مجموعه کتاب‌های توسعه فردی هست که در سال ۱۹۳۶ منتشر شده است. کتاب آیین دوستیابی یک کتاب بسیار قدیمی است اما محتوای عالی و نثر روان آن هنوز هم طرفدار دارد و یکی از پرفروش ترین کتاب های توسعه فردی است. این کتاب بصورت داستانی است و مثال های موجود باعث جذابیت بیشتر آن می شود.

 کتاب آیین زندگی از دیل کارنگی :

ممکنه در زندگی برای هر کدام از ما نگرانی و تشویش‌هایی وجود داشته باشد که دغدغه ذهنی ایجاد کند. این کتاب به ما کمک می‌کند تا نگرانی‌های خودمان را با استفاده تکنیک های تضمینی برطرف کنیم. کارنگی بیان می‌کند: "طی کلاس‌هایی که با شاگردانش داشته متوجه می شود، تعداد زیادی از مردم دچار نگرانی هستند و تصمیم می‌گیرد کتابی در این زمینه بنویسد." او از خوانندگان این کتاب درخواست می کند کتاب را نخونیم که فقط به اتمام برسانیم بلکه آن را متوجه شویم،

از مطالب کتاب استفاده و به راهکارهای گفته شده عمل کنیم. خوندن این کتاب ها میتواند بستر آموزش و رشد توسعه فردی را در شما افزایش دهد.

کتاب هایی که در این مقاله معرفی شد، کتاب های پیشنهادی ما در حوزه توسعه فردی به شما بود و ممکن است شما چندین کتاب توسعه فردی دیگه سراغ داشته باشید. اگه شما کتابی مطالعه کرده اید که در رشد شخصیتی و توسعه فردی خود تاثیر بسزایی داشته حتما نظرتون رو با ما به اشتراک بگذارید.


ثبت نظر


لیست نظرات (0)

بیشتر بخوانید

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

چرا باید برای زندگی خود برنامه ریزی کنیم؟

زمان مطالعه : 6 دقیقه

بهترین روش های مدیریت زمان که زندگی شما را متحول می‌کند.

زمان مطالعه : 10 دقیقه

بهترین کتاب های توسعه فردی 2023

زمان مطالعه : 10 دقیقه

10 سایت توسعه فردی و ترک عادت های بد

زمان مطالعه : 10 دقیقه

چگونه با هدف گذاری صحیح عادت های بد را به خوب تغییر دهیم؟

زمان مطالعه : 8 دقیقه

مهارت توسعه فردی هنر فکر کردن چیست؟

زمان مطالعه : 6 دقیقه

معرفی مهارت‌های برنامه ریزی و نقش آنها در موفقیت های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان

زمان مطالعه : 11 دقیقه

از ذهن پراکنده به ذهن متمرکز: چگونه یک ذهن حواس جمع بسازیم؟

زمان مطالعه : 8 دقیقه
برنامه هابی

گام هفتم

گام هفتم، گام موفقیت

با روش گام هفتم در نرم افزار توسعه فردی هابی شما یاد می‌گیرید که چگونه در طی سال های زندگی خود به چیزی که می‌خواهید برسید. اگر شوق بسیاری برای ساختن آینده خود دارید، ما در کنار شما هستیم تا به درجه ای از موفقیت که خواهان آن هستید، برسید.مشاهده تمامی مجوزها

تمامی حقوق مادی و معنوی این اثر نزد گام هفتم - اپلیکیشن هابی محفوظ است